För att vara med i scouterna behövs lämpliga oömma kläder för utomhusbruk som ofta idag benämns som friluftskläder. Utöver detta finns det många olika profilkläder samt scoutskjortan som man gärna få använda på möten och hajker men framförallt ska den finnas då man åker på veckoläger. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.

Köpa scoutkläder
Du kan köpa scoutskjorta, scoutmärken, andra snygga scoutkläder och massor av coola scoutprylar i Scouternas egen shop.
I detta dokument kan du läsa mer om vad som gäller för märkesplacering på scoutskjortan.
1-2 gånger per år brukar kåren erbjuda scouter och föräldrar att beställa våra egna profilkläder som ofta är piké tröjor, fleecejackor, jackor, mössor m.m. Om ni önskar något speciellt ta kontakt med någon ledare eller styrelsen.